Your browser does not support JavaScript!

بلاگ

برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید انکوباتور آزمایشگاهی از جمله اولین مورد ها در لیست خرید های آزمایشگاههای میکروبیولوژی، زیست همه رشته های مربوط به پزشکی  محسوب می شود، لذا با توجه به کاربرد مهمی که این دستگاه دارد می بایست در اکثر آزمایشگاه ها وجود داشته باشد تا بسیاری از فرایند های آزمایشگاهی انجام گیرند. برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی راه و روش های متعددی وجود دارد که تولید کننده ها و فروشنده های آن برای دسترسی آسان تقاضا کنندگان مهیا کرده اند. بنابراین متقاضیان خرید انکوباتور آزمایشگاهی می توانند مطابق با شرایط خود از طریق روشی که برای شان مناسب تر است، به خرید بپردازند.

با مطالعه ی موارد پایین می توانید با برخی از متداول ترین روش های خرید انکوباتور آزمایشگاهی آشنا شوید که جزء بهترین پیشنهاد های ما برای متقاضیان خرید این دستگاه هستند:

•    خرید انکوباتور آزمایشگاهی از کارخانجات تولید کننده به صورت مستقیم، که نیازمند حضور تقاضا کننده در محل تولید است. گفتنیست در سطح کشور ما برند های گوناگونی وجود دارند که دارای کارخانجات تولید انکوباتور آزمایشگاهی هستند و امکان خرید انکوباتور آزمایشگاهی ایرانی را برای متقاضیان به وجود آورده اند.
•    از دیگر روش های خرید انکوباتور آزمایشگاهی که نیازمند حضور خریدار است، خرید انکوباتور آزمایشگاهی از نمایندگی های فروشی می باشد که به طور اختصاصی انواع برند های خارجی و داخلی را ارائه می کنند.
•    خرید انکوباتور آزمایشگاهی از شرکت های پخشی که بعضی از آن ها توسط برند های تولید کننده ی ایرانی و برخی دیگر توسط وارد کننده های برند های خارجی تاسیس شده اند، از دیگر روش های خرید انکوباتور آزمایشگاهی به صورت مستقیم و بدون واسطه است.
•    برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی می توانید به صورت ارتباط تلفنی با کارخانه های تولید کننده نیز اقدام کنید که منجر می شود بسیاری از واسطه های سود جو را از میان بردارید و بهای به مراتب نازل تری برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی مد نظر خود بپردازید.
•    از جمله نوین ترین و جدید ترین روش های خرید انکوباتور آزمایشگاهی اقدام از طریق درگاه های فروش اینترنتی است که امروزه جزء پر طرفدار ترین روش های خرید محسوب می شود. جالب است بدانید اگر برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی از طریق رجوع به درگاه های اینترنتی اقدام کنید، مزایای متعددی شامل حال تان می شود که برخی از آن ها شامل مواردی چون صرفه جویی در زمان، مقایسه انواع قیمت ها و مدل های برند های مختلف در کم ترین زمان ممکن، پرداخت بهایی معادل با بهای درب کارخانه، حذف هزینه های جانبی و موارد بسیار زیاد دیگری از این قبیل می شوند.

گفتنی است تمام روش هایی که برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی وجود دارند، می توانند معتبر و نا معتبر باشند. از این رو توجه داشته باشید هر روشی را که برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می دهید از اعتبار مطلوبی در میان جامعه برخوردار باشد.
لازم است بگوییم برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی باید قبل از انجام هر اقدامی در وهله ی اول در مورد آن دارای پیش زمینه ی اطلاعاتی مناسبی باشید تا بتوانید آگاهانه ترین اقدام را در این راستا انجام دهید. بنابراین خواندن این مطلب را به شدت پیشنهاد می کنیم، زیرا نکات مفیدی پیرامون خرید انکوباتور آزمایشگاهی آورده ایم.


وظیفه ی انکوباتور آزمایشگاهی چیست؟

انکوباتور آزمایشگاهی جزء مهم ترین دستگاه هایی است که وظایف مهمی را در انجام بسیاری از فرایند های آزمایشگاهی بر عهده دارد. در واقع مجموعه ای از وظایف بر عهده این دستگاه کاربردی می باشد که مهم ترین مورد ها عبارتند از کنترل شرایط هوای محیط درون محفظه از نظر دما، تامین دی اکسید کربن، اکسیژن و رطوبت کافی برای مواردی که لازم است.
در بسیاری از آزمایشگاه ها و فرایند های آزمایشی که از کاربرد های مهمی برخوردار هستند، وجود انکوباتور آزمایشگاهی ضروری است. چرا که عمده فعالیت های آزمایشگاهی در راستای کشت سلولی در محیطی کنترل شده و ایزوله صورت می گیرد که چنین بستری برای کشت سلول فقط در صورت وجود دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی فراهم می شود.
دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی دارای انواع مختلفی است که هر کدام از وظیفه هایی مجزا برخوردار هستند و در فرایند هایی متفاوت کاربرد دارند. در ادامه به برخی از انواع دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی به همراه وظایفشان اشاره کرده ایم که بهتر است قبل از هر اقدامی برای خرید در مورد آن ها بدانید:
 
•    دستگاه انکوباتور معمولی: ساده ترین نوع دستگاه های انکوباتور این مدل است که تنها می تواند دما را بیشتر از دمای محیط نماید. اگر برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی معمولی به بازار مراجعه کنید، دو مدل از آن را مشاهده خواهید کرد که شامل مدل هایی تحت عنوان آنالوگ و دیجیتالی هستند.
•    دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی CO²:  این مدل از دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی می توانند با انتشار  CO² داخل انکوباتور شرایط مناسبی را برای رشد باکتریهای بی هوازی مهیا کند.
•    دستگاه انکوباتور شیکر دار: این مدل نیز علاوه بر این که میزان دمای درون محفظه را کنترل می کند می تواند، در زمان نیاز شرایطی را برای به هم خوردن محلول به صورت دورانی به وجود آورد.
•    دستگاه انکوباتور یخچال دار: مدل یخچال دار نیز بر خلاف دستگاه انکوباتور معمولی می تواند دما را کمتر از دمای محیط نماید. البته برخی از این مدل ها امکان کاهش و افزایش دما را به طور همزمان با هم دارند.
•    دستگاه انکوباتور مرطوب: با استفاده از این دستگاه ها علاوه بر این که می توانید دمای داخل محفظه ی دستگاه را به درجه ی مورد نیاز برسانید، می توانید میزان رطوبت محیط درون محفظه را نیز تنظیم کنید.
•    و انواع دیگری نظیر دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی هیبریدیزاسیون، ارتعاشی، واکنشی، استریل کننده و ...
هر یک از دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی که بعضی از آن ها را در قسمت بالا معرفی کرده ایم در فرایند های مجزایی مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا هر آزمایشی نیازمند مدلی با کاربرد ها و ویژگی های متفاوت است.
نحوه ی نگهداری و استفاده از دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی
 
فرایند نگهداری و استفاده از انکوباتور آزمایشگاهی مسئله ی بسیار مهم و حائز اهمیتی است، به عبارتی برای نگهداری و استفاده ی صحیح از این دستگاه لازم است به نکات و عواملی توجه کنید که نتیجه ی توجه به آن ها منجر می شود طول عمر دستگاه تان به مراتب بیشتر و طولانی تر از حالت معمول باشد.
در ادامه به چند مورد از مواردی که باید در نحوه ی استفاده و همچنین نگهداری از این دستگاه کاربردی رعایت کنید اشاره می کنیم که عبارتند از:
•    گذاشتن مواد قابل اشتعال و فرار در محفظه ی دستگاه به علت خطر زا بودنش ممنوع است.
•    می بایست سطحی که دستگاه روی آن قرار میگیرد کاملاً صاف و بدون نا همواری باشد.
•    لازم است دستگاه در محلی قرار بگیرد که با در های اصلی، هوا کش ها و مکان هایی که هوا همواره در حال رفت و آمد است، فاصله ی به نسبت زیادی داشته باشد.
•    سعی کنید دیواره ها و قفسه های دستگاه را همیشه خشک نگهداری کنید و از خیس شدن آن ها جلوگیری نمایید.
•    توجه داشته باشید در صورت لزوم منبع آب دستگاه باید تعویض شود، لذا تعویض به موقع آب تاثیر بسزایی در میزان بازدهی دستگاه دارد.
•    فراموش نکنید انواع دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی را باید در فواصل زمانی ماهانه با آب و صابون بشویید و کاملاً ضد عفونی کنید.
•    لازم است قسمت هایی نظیر منبع برق دستگاه، پریز برق و کلید های روش و خاموش دستگاه در فواصل زمانی مشخصی چک شوند.
•    در صورتی که دستگاه وظایف خود را به درستی انجام ندهد لازم است به متخصصینی که در این حوزه فعالیت می کنند، اطلاع دهید.
•    بهتر است همه ی فرایند های نگهداری از دستگاه مثل تمیز کاری، سرویس دهی، تعویض قطعات و ... را با تاریخ انجام هر کدام ثبت کنید.
لازم به تاکید است در استفاده و نگهداری از این دستگاه کاربردی به هیچ وجه نباید سهل انگاری کنید، لذا در صورت سهل انگاری نه تنها آزمایشاتی که با این دستگاه انجام می گیرند دچار اختلال می شوند بلکه ممکن است تلفات زیان باری به وجود بیایند.


نکات حائز اهمیت در خرید انکوباتور آزمایشگاهی

در فرایند خرید انکوباتور آزمایشگاهی اگر موارد زیر را لحاظ کنید و توجه به آن ها را فراموش نکنید به طور قطع در نهایت بهترین و باکیفیت ترین دستگاه مورد نیاز خود را تهیه خواهید کرد:

•    دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی در ابعاد و اندازه های مختلفی وجود دارند که تقاضا کنندگان باید با توجه به شرایطی که می خواهند از آن استفاده کنند، ابعاد و اندازه ی مناسبی را خریداری کنند.
•    قبل از هر چیزی لازم است بدانید فرایندی که می خواهید در آن از این دستگاه استفاده کنید نیازمند کدام مدل از آن می باشد تا بتوانید از مناسب ترین مدل در فرایند آزمایشگاهی مد نظرتان بهره مند شوید.
•    بررسی کیفیت انواع و اقسام برند های تولید کننده ی این دستگاه ها را می توان از تاثیر گذار ترین اقدامات در خرید انکوباتور آزمایشگاهی معرفی کرد، لذا می توانید با شناخت میزان کیفیت انواع برند های تولید کننده بهترین برند را برای خرید انتخاب کنید.
•    برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی بهتر است افرادی اقدام کنند که در این زمینه دارای اطلاعات جامعی هستند تا بتوانند  مناسب ترین مدل را تشخیص دهند و به خرید بپردازند.
•    و موارد دیگری از این دست مورد های مذکور.
اگر در مورد این دستگاه دارای اطلاعات کافی و جامعی نیستید می توانید با انتخاب روش خریدی معتبر با خیالی آسوده به خرید بپردازید. روش هایی که توانسته اند به اعتبار مطلوبی در زمینه ی فروش این دستگاه برسند به طور قطع دستگاه هایی با بهترین برند ها را برای فروش تهیه کرده اند. همچنین لازم است بدانید فروشندگان معتبر این دستگاه کارشناسان متخصصی را استخدام کرده اند که بهترین راهنمایی ها را به مشتریان و مراجعه کنندگان خود ارائه می دهند.

  • #انکوباتور
  • 26 خرداد 1399

  • به این مطلب رای بدهید

نظر شما درباره این مطلب