Your browser does not support JavaScript!

بلاگ

رونمایی از سه محصول دانش بنیان در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجائی کاشان

رونمایی از سه محصول دانش بنیان در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجائی کاشان

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و مقارن با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مناسبت اولین سال فعالیت های اجرایی و پژوهشی مرکز رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان در روز سه شنبه 19 بهمن ماه 1400 با تشریف فرمایی نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه محترم شهرستان کاشان حضرت آیت الله سلیمانی و حضور جناب سرهنگ اکبری فرمانده محترم سپاه پاسداران شهرستان کاشان، از سه دستاورد و محصول مهم و کاربردی تولید شده توسط شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشکده فنی شهید رجائی کاشان رونمایی شد.

نخستین محصول با نام تجاری دستگاه گلاوباکس پیشرفته حذف اکسیژن 1ppm ، می باشد که برای اولین بار در ایران در شرکت فناور سیمرغ سعادت کاسپین تولید شده است. این محصول نسبت به نمونه های وارداتی مشابه تا هفت برابر ارزان تر و با قابلیت های بیشتر در اختیار درخواست کنندگان و مصرف کنندگان قرار می گیرد.

دومین محصول رونمایی شده با نام تجاری نانو اکسی نت توسط شرکت فناور فرتاک دانش کویر تولید گردیده است. گروه فرتاک با استفاده از توانمندی های تیمی جوان ترکیب یافته از خانم ها و آقایان پژوهشگر و محقق صنعتی و با استفاده از مواد نانو برای اولین بار، با بکارگیری قابلیت های اینترنت اشیاء ،امکانات منحصر به فردی به دستگاه های اکسیژن ساز ابداعی خود اضافه کرده اند. دستگاه ابداعی گروه فرتاک که از صفر تا صد آن توسط اعضای فرهیخته آن تولید شده است، پس از طی کردن مراحل مختلف موفق به ثبت اختراع در ستاد نانو و اخذ مجوز  از سازمان های ذی ربط جهت تولید صنعتی نیز گردیده است.

سومین دستاورد رونمایی شده با نام منبع تغذیه ولتاژ بالا جهت تولید پلاسماست که دارای قابلیت تنظیم  فرکانس می باشد. از این دستگاه در مصارف گداخت هسته ای، درمان سرطان و صنایع نساجی استفاده می شود. قیمت تمام شده این محصول تولید شده در شرکت دانش بنیان گراف تا پنج برابر ارزان تر نمونه های خارجی آن می باشد.

در این برنامه از زحمات نمایندگان این گروه ها و مسئول مرکز رشد دانشکده فنی با دستان مبارک امام جمعه محترم کاشان، فرمانده سپاه و ریاست دانشکده فنی شهید رجائی کاشان تقدیر و تشکر شد.

    • 23 بهمن 1400

    • به این مطلب رای بدهید

    نظر شما درباره این مطلب