Your browser does not support JavaScript!

بلاگ

گلاوباکس و باتری لیتیومی

گلاوباکس و باتری لیتیومی

در دنیای امروز ذخیره انرژی اهمیتی ویژه دارد. برای ذخیره انرژی الکتریکی معمولا از باتری استفاده میشود. یکی از باتریهای متداول در وسایل الکترونیکی مثل تلفن همراه، رایانه، دوربین و تجهیزات نظامی و فضایی باتری لیتیومی است.
باتری های لیتیومی از مزایای منحصر به فرد ظرفیت ذخیره انرژی بالا، ولتاژ بالا، پایین بودن میزان تخلیه خودبخودی ، ماندگاری طولانی و عدم آلودگی برخوردار هستند.

سلولهای باتری لیتیوم یکی از قسمت های اصلی آن هستند. سلولهای سنتی به طور عمده شامل دیافراگم های کاتدی، دیافراگم های آند، جداکننده ها و غیره هستند. جداکننده بین دیافراگم کاتد و دیافراگم آند قرار دارد. دیافراگم کاتد و دیافراگم آند از هم جدا می شوند. در نتیجه ، فضای کار مؤثر در باتری لیتیومی کوچکتر می شود. بنابراین سلول باتری باعث می شود که میزان استفاده از فضای داخل باتری لیتیومی کم باشد و باتری لیتیومی فضای کمتری را اشغال کند و بازدهی بیشتری داشته باشد.
برای تولید باتری لیتیوم از آون، گلاوباکس خنک کننده باید استفاده کرد. همچنین دستگاههایی مثل گلاوباکس تزریق مایع (liquid injection glove box)، گلاوباکس بافر (buffer glove box)، گلاوباکس بدون رطوبت و اکسیژن برای خط تولید باتری لیتیومی باید بکار برده شوند.

شرکت سیمرغ سعادت کاسپین انواع گلاوباکس را برای تحقیقات در زمینه باتری لیتیومی تولید می کند. برای ساخت باتری هایی با راندمان بالا، گلاوباکسهای کاملا مجهز و پیشرفته طراحی و ساخته شده است که محیطی خنثی و بدون رطوبت (در حد 1ppm) و بدون اکسیژن (در حد 1ppm) را فراهم می کند و این امر ضروری برای واحد مونتاژ باتری لیتیومی است. شرکت سیمرغ سعادت کاسپین با ساخت گلاوباکس مربوط به باتری لیتیومی یک راه حل مقرون به صرفه را برای دانشگاه ها و واحدهای تحقیقاتی ارائه میدهد.

گلاوباکس ما برای تحقیقات باتری لیتیومی به گونه ای طراحی شده است که یک تحقیق راحت را در این زمینه در اختیار کاربران قرار می دهد که کاربرد آن آسان و کارآمد میباشد. سیستم پیشرفته الکترونیکی به گونه ای طراحی شده است که محیط داخل گلاوباکس در کنترل کاربر قرار میگیرد و از هرگونه تغییر در مقدار اکسیژن و رطوبت با اطلاع میشود.  گلاوباکس مورد نظر از استیل ضد زنگ با مقاومت در برابر خوردگی با پنجره مشاهده جلویی شفاف، از جنس پلاستیک ساخته شده است و کاملا مقاوم در برابر شکستگی و نشتی است.
در این گلاوباکس از یک سیستم تصفیه گاز با کیفیت بالا استفاده می شود که می تواند به اکسیژن ورطوبت کمتر از 1ppm برسد (O2,H2O <1ppm). دارد. تمام سیستم تصفیه گاز در زیر گلاوباکس قرار دارد تا کاربر بدون مزاحمت از صدا و فضای اشغال شده بتواند تحقیقات خود را در زمینه باتری لیتیومی انجام دهد. این سیستم تصفیه گاز مجهز به سنسور رطوبت و اکسیژن است. سیستم تصفیه گاز توسط صفحه لمسی الکترونیکی کنترل می شود.

  • #گلاوباکس
  • 14 آبان 1399

  • به این مطلب رای بدهید

نظر شما درباره این مطلب